Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Aug 13, 2011

Fuhhhh!!!!!!!!!!! berhabuk

Fuhhh... fuhhh.. fuhhhh....

huhuhu berhabuk blog aku lamenyer x hupdate. Mesti dah ramai rindu kan hahaha ade ker?
Pregnen kalini sangta mencabar fizikal n mental. Banyak aku nak hupdate tp tak ade daya nak mengadap huhu. sekarang Alhamdulillah dah sehat sikit boleh la aku nak membebel panjang berjela hihihi

Awal-awal pregnen aritu ade bleeding sikit. Aduhai berdebar sangat. Yelah taknak ape yg dah berlaku ni berulang. terus gi Hospital Pakar Putri, JB jumpe ngn Dr Laila. Die bg suntikan utk kuatkan rahim n ubat yang perlu dimakan untuk support kuatkan rahim. Kite berusaha jelah sbb Allah yg menentukan segala-galanya kan. Lepas ni aku kene follow up ngn Dr lalila every week sampai 12 weeks. dah terbayang RM RM yg akan melayang huhuhu. Tp, xpela demi nak dapat anak yg sehat kami xkesah. Alhamdulillah dimurahkan rezeki sejak akhir-akhir ni. Rezeki orang lain-lain. dah rezeki kami byk dugaan nak dapatkan waris.. kami redha. Semoga Allah sehatkan anak kami kalini. Hanya Dia sebaik-baik penyambuh. siang malam tak putus-putus aku berdoa. Hanya Allah yg berkuasa.

Now, Alhamdulillah dah masuk 10 weeks. Masih berdebar-debar lagi. Harap semuanye akan selamat. Kandungan kalini aku mabuk yg agak teruk. Tak macam sebelum2 ni tak ade la nak muntah2 segala bagai ni. Tapi kalini, ape yg masuk dlm mulut, jam tu jugak la keluar balik. huhuhu seksa mak. Sama jugak bila masuk bln ramadhan ni, mabuk makin menjadi2. badan aku jd sangat lembik dan tak berdaya. boleh dikire bape kali je masuk opis huhu. Sorry bos, tak sengaja. Masuk hospital Kulai, pas 1 botol air masuk, aku leh kuar. Tapi, tak ok lagi. pas jumpe Dr laila, Dr bagi ubat muntah, gastrik. Dr ckp pas makan ubat ni mesti ok. hehehe mmg Dr pakar.. sehari makan bdn aku terus segar. Alhamdulillah takde dah muntah-muntah. Tp, yg teruknye asik lapa n nk mkn je huhu.. dah bape hari dh tinggal posa. Aduhai teruk la nak menggantinye nanti. Dugaan.. dugaan... lasak anak ibu ni.. lelaki ke? hehe ape2 la ibu tak kesah janji selamat. sayang anak ibu.



Dah tak sabar nak jd ibu lagi (",)

3 comments:

YanTie AhMad said...

tahniah...banyak-banyak bersabar yekk...:)

Anugerah said...

Tahnia..Happy dengar berita gembira ni...Take care dear..InsyaAllah, semoga ibu dan baby sentiasa di bawah lindungan Rahmatnya...

Psss: min pulak rasa tak sabar nk mengandung lagi..tapi dalam tak sabar tu ada perasaan takut dan risau makanya terjadilah konfius...huhu...So, berserah jer lah..

Arfariena said...

Min: rina pn sebenanye msh takot lg.. takot plus fobia huhu.. tp kene kuatkn smgat jugak kn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates