Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Dec 4, 2010

Berikan aku kebahgiaan itu

Sekali lagi Ibu ini diuji... sekali lagi air mata ini tumpah tak henti-henti.
Ya allah andai ini adalah balasan untuk menghapuskan dosa-dosa silamku.. Aku redha Ya allah.
Hanya Engkau yang Maha Mengetahui segala-galanya.
aku hanya mampu berdoa yang terbaik untukku dan suamiku.

2/12/10 - dalam pukul 11.00 mlm aku bleeding. tak banyak setompok jer. esok pagi aku bergegas pergi Hospital Pakar Perbidanan Perdana, Taman Universiti. Jumpe doc yang bertugas, Dr Isa.
Lemah jantung aku bila doc tu cakap heartt beat baby dah xde.. xnampak. baby dh terbentuk..
aku nampak tangan dan kaki die dah mula membentuk.tapi, heart beat die mmg xnampak.
Ya Allah, kenapa ngn anak ibu ni. Adik... adik jangan takutkan ibu dik. jangan tinggalkan ibu..
kakak dah xde, sape nak teman ibu n ayah... adik kene kuat dik. Jangan takutkan ibu.

Doc Isa cakap aku kene datang balik to confirmkan.
Kalau betul baby dah xde.. aku kene buat DnC.
Hmmmm masa tu aku dah tak dengar ape yang doc tu ckp lg.
Fikiran aku dah kosong.. aku tak tahu nak watper.

Lepas sembahyang Jumaat, kami pergi HSA (hospital Sultanah Aminah) nak wat 2nd check up.
Dengan harapan doc tadi tersilap. Walaupun hubby dh byk kali pujuk untuk sabar n redha andai mmg dh bkn rezeki kami. Tapi, naluri aku kuat mengatakan yang kandungan aku masih ade.. masih selamat.
Ya Allah selamatkn kandungan ku Ya Allah. Sampai HSA terus g emergency, doc scan n inform aku die nampak heart beat. Alhamdulillah.. bersyukur sangat. tapi, die mintak aku refer Pakar OnG jugak.
Straight away aku terus g Pakar. Hmmm hampa, Doc dah cube wat scan TS ngn TBS sekali. dua2 scan doc xnmpak heart beat baby. tapi, aku kene dtg 2 weeks lagi to follow up.

Ya Allah. Engkaulah yang maha besar Ya Allah. Berikan yang terbaik untuk kami.
Berikan kebahagiaan yang Engkau pinjamkan ini terus untukku pinjam Ya allah.
Adik.. ibu tahu adik masih ada. Ibu dapat rasakan.
Ibu sayang adik. Ibu sayang kakak. Ibu sayang anak2 ibu.

Aku insan biasa,

2 comments:

sue47636 (ADDA) said...

sabarlah..yea...Har,mungkin ader hikmah,jadi bby mcmanaa?

Arfariena said...

xtau la sue.. rin hanya mampu berdoa je skrg ni.. nx week follow up check up.. kalo die dh xde dnc la.. tp rin hrp ade miracle nnt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates