Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Dec 10, 2010

Akhirnye... anak ibu pergi juga

10/12/10- Akhirnye persoalan terjawab juga.. Hmmm baby ibu yang ke dua ni pun nak terus masuk syurga jugak hihi...tak mau jumpe ibu n ayah sekarang ek.... takpelah.. ibu redha. Ibu yakin ade hikmah atas ape yang berlaku ni.Ibu yakin ade kebaikan yang berganda-ganda untuk ibu ngan ayah lepas ni. Insyaallah... sayang2 ibu ni doakan yer.

Macam tak percaya jer.. rase baru je lagi aku tahu aku mengandung. sedar tak sedar dh nak masuk 3 bulan dah. Tapi, nasib tak menyebelahi kami. Macam ibu-ibu yang lain... yang pernah keguguran, mesti sedih bila tahu anak yang kita kandungkan gugur. Tapi, semangat yang suami bagi membuatkan aku kuat.. membuatkan aku redha. sesungguhnya aku tak keseorangan menanggung semua ni. aku ade die. die yang tak jemu-jemu memberi semanagat.. aku bersyukur Ya Allah. kau hadiahkan insan yang terlalu istimewa untukku. Panjangkanlah jodoh kami hingga ke syurga. bahagiakanlah rumah tangga kami sampai bila-bila. Damaikanlah anak-anak kami di sana.

‎" Demi Dzat yang jiwaku berada ditanganNya: Sesungguhnya janin yang gugur itu akan menggiringi ibunya dengan tali pusarnya menuju surga, bila sang ibu bersabar dan mengharap pahala dari Allah" (Ibnu Majah)

" Cobaan akan terus menerpa tubuh, harta, dan anak seseorang mukmin dan mukminah, sampai ia menemui Allah tanpa dosa sedikitpun" (At-Tirmidzi dan Malik)

Aku ibu yang diuji,

5 comments:

gadisBunga said...

salam...
semoga tabah ya. pasti ada hikmah. Allah maha mengetahui...

YanTie AhMad said...

salam ina..take care..Insyallah ada hikmah nya..kuat kan semangat ko ye..:)

sue47636 (NSHUHADA) said...

salam,baru tahu cetenie..sabar yea..tabahkan hati yea..saya doakan agar awak dapat menerima semua nie ngan redha...amin..insyallah..ALLAH menguji pada hambanya yang sabar...

Elly said...

salam, kak... semoga akak yang tabahini... akan terus tabah... Allah takkan datangkan ujian kepada insan yang tak mampu menghadapi dugaan darinNya...

sue said...

salam.. semoga rin lebih tabah.. Rin.. Allah sayang kita sebab tue dia bagi ujian tu kat kita.. dan rin seorng yg kuat.. Allah mengetahui yg terbaik tuk kita.. sue doakan agar rin akan mendapat rahmat dr Allah.. Pasti ada yg terbaik menanti rin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates