Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Sep 21, 2010

Mak Nak Wat Rumah Baru horeyyyyyy

Bila balik kampung tengok rumah makcik2 jiran ni cantik-cantik betul.
almost 70% rumah felda dah jadi rumah banglo. tapi rumah mak jer yang maintain dr dulu haha.. katanyer sayang sbb rumah tu arwah abah yang buat sendiri.
dari rumah felda asal, abah tambah dapur, rumah bawah, bilik air depan, bilik air belakang...
sume arwah abah yang tukang sendiri dr kami kecik-kecik lagi.
aku dah lahir ke belum entah. nostalgia la..
sampaikan perabot-perabot dlm rumah yang arwah abah buat sume mak simpan.
sayang nak buang katanyer..


Ni la rupa rumah aku dari depan.



Ni plak dari tepi.


Ish... dah uzur rumah mak ni. Cian mak dah la duk umah sorg2 jer.. sedihnyer..

Nak jadikan cerita setelah ku pujuk-pujuk, akhirnya mak setuju tuk buat rumah.
duit yang felda bagi ciput jek..memangla tak cukup... so kami adik beradik tambah la sorang sikit nak bagi elok sikit rupe rumah tu.. hurmmm berhari-hari laki aku duk design bentuk rumah tuk mak mentua kesayangan hihi.. mana taknye design asik rejected jek.
payah no mak aku nk approved. high test datin rohani ni hihi.


Finally approved. lupe lak nak amik pic design tuh. tunggula sebulan lg rumah siap.
Alamat balik raya haji nanti la baru dpt tengok rumah baru. tak sabarnyer.
Maka hari raya aritu bertungkus lumus la en suami bersam ibu mertuanya mengemas rumah.. menghancurkan segala yang ada.. aku?? tolong yang ringan2 jek.Ni la padahnye balik raya lambat. sume orang dah tak ade huhu...
mak tak bagi angkat yang berat-berat memandangkan aku ceaser dulu hihi.. ngelat lah.

misi yang pertama menghancurkan bilik mandi.



en husband tengah kyusyuk menghancurkan bilik mandi rumah sambil diperhatikan oleh datin rohani.

mak aku memang tak leh tak buat kerja. nak jugak meneman menantu dia. s
ampai kayu bumbung bilik air tu jatuh hempap belakang mak. sian mak huhu...
tapi mak relax jer.. kalau aku mesti dah melalak.

ketuk kuat lagi bang.. dush..dush..


maka gini la hasilnya...
ish..ish...ish.. bilik air yang mak duk sayang-sayang akhirnya hancur suda.




malam plak hadi (adik ipar) datang membawa tentera2 untuk mengosongkan rumah atas dan bawah. dalam masa setengah jam jek semuanye beres.



Siap sudah sessi mengosongkan rumah. tunggu plak rumah nak dihancurkan.


Hanya tinggal kenangan,

1 comments:

Anonymous said...

Pandai ustat design umah ye Ina...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates