Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Sep 7, 2010

Rayaaaaaaaa


Salam semua...
Esok dah nak balik kampung. bestnyer.......... giler.. sepanjang bulan posa ni tak pernah balik kampung n buka posa ngan mak. tak pernah huhu.. tahun ni memang cipta rekod n serius aku sedih sangat. tapi mujurlah en suami ada.. terubat la segala-galanyer. nak sangat balik kampung tapi.. cuti aku tak banyak. nak tak nak kene cover tuk cuti raya.so i have no choices.. daripada aku tak dapat cuti raya baik la aku berkorban keje on weekends bulan-bulan posa ni huhu.. en suami ape lagi pulun OT la. sabtu ahad die keje.Cari duit lebih nak raya ni. nak balik jauh la katakan.

so, nak jadikan cerita preparation tuk raya ni xde meriah macam selalu. baju raya pun dah beli seminggu sebelum posa. kitorang sponsor baju sume family abang n mak aku hihi.nak gak sponsor baju family aku.. tp jumlahnye agak ramai haha. maap ye.. cukuplah ina sponsor baju mak sorang jek.korang sume dah kaya-kaya. dapat bonus raya pun cam senyap jek... jeles huhu.insyaallah la thn depan ina sponsor baju family kite plak.

tema tahun ni 'purple'.. Ilah yang choose. So, sume orang dapat sepasang purple. N aku jer yg xdapat2 lg. sume tak berkenan huhu.. tapi borong baju wane lain tuk raya ke2,3 dan seterusnya. orang ckp jgn membazir. cukuplah sekadar 2 helai. yang lain pakai je baju raya thn lepas. ye.. aku setuju, tp kes kali ni.. sume baju2 aku yg dulu dh kecik ( padahal aku yg membesor hik3).. so xkn 2 pasang je nk rotate kot.. so, goda2 la abng request baju lebih. dapat hihi mekasih abang.finally jumpe jugak baju purple yg bekenan minggu lepas.

raya ni kitorang pulun bisnes kek buah kukus. alhamdulillah banyak gak la dapat sambutan..tapi start lambat so target tak spt yg diharapkan. maybe next year. Tq Faizah sudi jadikan kami supplier.. macam biasa regular customer jiran sekeliling rumah yang memang suke memborong ape yang kami jual hihi.. mekasih bebanyak. sampai malam tadi datang lagi borong ape yang ade kat rumah tu. stok lampu garam pun dh abis. tungku jek ade lagi tu pun mmg stok baru yg aku order nak jual kat kampung nanti.

berbalik pada persiapan raya. kerepek2 n kacang2 raya sume aku beli ngn member opis aku. sape lagi nak support member kan. lagipun diorang jual pun murah jek. so berbaloi.. biskut aku mmg tak minat nak beli sbb satu mahal, dua, kak ipar kesayangan aku mmg tokey biskut n sume dh mmg sedap2. so pau je lah hihi..dah memang tradisi biskut raya lebih kat umah mak nanti aku yang bawak balik.Niat nak wat sendiri biskut raya thn ni terbantut sbb abag tak beli2kan lagi oven.. hurmmm dari bln 5 aritu request tak approve2. so terbantut la niat. reason die xnk aku penat. die suh beli je senang. ape2 aje lah.

esok last keje.. xsabarnye nak balik kampung halaman. kampung aku n kampung abang. lamenyer xbalik kg abang. last balik thn lepas mase raya haji huk3. so tahun ni selamat la berhari raya di kampung mertua.. sayunyer rasa beraya mak jauh. hurmmm lebih sayu bile teringat kat liittle one 'fatiha' puteri kesayangan ibu.. semoga damai kat sane. akhir ramadhan nanti ibu ziarah kubur fatiha yer...

Al-Fatihah buat insan tersayang....
arwah abah Hamzah Bin Awin, arwah adik Siti Hawa Bt Hamzah, arwah anak buah Siti Shahira Dayana Bt Shafie n bidadari ibu Fatiha Nur Aleesya Bt Farizul... 
semoga damai di sana..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates