Welcome

To My Life, My Soul, My Family, My Memories, My Everything

Sep 14, 2011

Rintihan hati seorang ibu

baru lepas baca entry pasal anak aida gadis melayu.. baby Eirdeena yg menjalani pembedahan jantung pagi ni... sayu melihat anak kecil ini. semoga beliau selamat dan cepat2 sehat.

Entah kenape... air mata ni jatuh setitik demi setitik. samada sayu dan kasihankan anak kecil itu, atau hati teringat pada anak sulong ibu baby Fatiha Nur Aleesya. Ya... ibu teringat pada kamu, ibu terlalu rindu pada kamu... masih terbayang saat tear terbaring berselirat wayar.. menahan sakit.

Semua itu suratan.. semua itu takdir yg perlu ibu lalui.. ibu hanya mampu meredhainya... tiada ape yg boleh ibu katakn lagi melainkan sabar dan menitipkan doa agar ibu tenang hadapi semua ni.

Walau setahun lebih telah berlalu.. tapi, ia tak pernah pudar. ingatan ibu pada anak ibu tak pernah hilang walau sesaat pun. apatah lagi bila melihat kawan2 sebaya yg telah selamat melahirkan bayi perempuan seperti kamu, hati ibu tersentuh.. malah hati ibu akan lebih terusik bila mereka seolah-olah tidak menghiraukan perasaan ibu.. yelah, hati kecil kite tak siapa yg akan faham melainkan Allah...

Walau mereka tak berniat untuk membuat hati ibu terusik, tapi.. ibu hanya manusia biase. ibu punya perasaan.

Aku yg mule tacing,

1 comments:

zuliana abd rahman said...

Betul tu, bila kita dah laluinya, kita akan lebih memahami erti penderitaan tu.Mungkin ini satu dari hikmah kehilangan permata hati yang kita lalui dulu.

Dah conceive semula ye.Tahniah.Moga Allah lindungi anak ini sehingga dia selamat dilahirkan nanti.Mamanya kena jaga kesihatan baik2 ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Setia


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Template by:

Free Blog Templates